u piotrek_gdy, będzie przejście z AD (60EC1) na BE (60EC1), żadnej raczej pinologii
kodowanie i kasowanie błędów ABS mk60ec1
Zwiń
X
-
->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
-
-
Zamieszczone przez krzynolprzejście z AD (60EC1) na BE (60EC1)przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Co do XDS to on w zakrętach likwiduje wyjeżdżanie na zewnątrz zakrętu a nie pomoga przy wyjeżdżaniu z zaspy.
Fajnie że kolejny swapy się udają w pełni.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
co do hydrauliki to w styczniu jak przy pierwszej próbie swapa okazało się że zamienili średnice dla FR i FL zacisku to po kilku dniach szukania przejściówek zdecydowałem że kupię oryginales przewody od 1T3, strasznie się napierdzieliłem z ich wymianą i w dodatku po 2 tygodniach prób kodowania włącznie na końcu z wizytą w ASO uznałem że się nie uda (bynajmniej na tamten stan wiedzy) i przewody do FR i FL przywróciłem na stare ale te nowe zapobiegawczo nie zezłomowałemjeno czekały na lepsze czasy które natenczas nadejszły jak widać
także przejściówki też kupiłem ale tylko na wszelki słuczaj jakby mi się nie chciało przetargać znowu przewodów, jednak sam w to nie wierząc dałem radę i trzeci raz zrobiłem swap przewodów i powiem szczerze nie cieknieale tez nie wiem co z przejściówkami będzie, apropos przejściówek to chętnie je odsprzedam po kosztach jakby ktoś chciał, 25zł + 5zł za list polecony albo można osobiście
co do odpowietrzania to zrobiłem tak, nacisk na hamulec, zwolnienie zacisku FL+RL i dosunięcie pedału o około 60mm, zakręcenie zacisków i blokada pedału, po wymianie pompy odpowietrzyłem tradycyjnie (jeden pompuje pedałem drugi odpowietrza na zacisku) FR+FL, wyleciało może ze 100ml płynu do pełnego odpowietrzenia, następnego dnia wymieniałem osłonę przegubu i miałem szansę podnieść sobie autko do góry to zrobiłem jeszcze RL+RR ale tam powietrza nie stwierdziłem, ale wiadomo jak jest szansa to nie zaszkodzi, wydaje mi się na oko że 500ml to na 2 odpowietrzania wystarczy nawet
co do poziomowania pompy BE, uchwyt do MK60EC1 jest zupełnie inny niż do MK60, jak ktoś widział gdzie siedzi pompa w Touranie (np. Enriquez) to mnie zrozumie że nie chciałem tam niczego zmieniać, wystarczyło jedną dziurkę nawiercić w oryginalnym uchwycie od MK60 i dało się już MK60EC1 włożyć w łoże, jednak G251 był jak pisałem poza limitem adaptacji, ruszając lekko ręką odkryłem że nie jest to duża różnica i na samym gumowym mocowaniu na tyle się naddaje pompa że to wystarcza, mamy w planach z Enriquezem pomiar elektroniczną poziomicą czy faktycznie jest różnica w mocowaniu czy po prostu ja mam walniętą pompę (w jakiś cudowny sposób czujnik w środku jest przekrzywiony, na ten moment wydaje mi się to nieprawdopodobne dlatego zakładam inne mocowanie pompy), ale to pewnie już w nowym roku zrobimy...
[ Dodano: Sob 22 Gru, 12 15:42 ]
AFAIK to właśnie w łuku lepiej auto ma się trzymać drogi, pytanie jak sprawdzić działanie układu unikając testów drogowych i szukania limitów tarcia opona-asfalt<> <> <> pozdrock, jarry <> <> <>
Moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898, mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPoland
Komentarz
-
-
1 6 D, w poprzednim RSie miałem Xds i najbardziej mi się przydało przy wyjeżdżaniu z kopnego śniegu(tam zauważyłem tóżnicę)
Zamieszczone przez jarryplco do poziomowania pompy BE, uchwyt do MK60EC1 jest zupełnie inny niż do MK60przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
no to czekam na kopny śnieg, VCDS w łapki i będą testy, przyznam że raz się zakopałem w Łodzi na chodniku i opcja większej dzielności śniegowej bardzo by mi się podobała<> <> <> pozdrock, jarry <> <> <>
Moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898, mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPoland
Komentarz
-
-
Sprawdziłem w aucie (sterownik o numerze 1K0-907-379-AD) bajt 16, bity 3, 6 ,7 i wszystkie nie robią nowych błędów, nie zmieniają bloków pomiarowych oraz nie zmieniają kanałów adaptacji,
Bajt 16 bit 1 nie chciał się zakodować u mnie, bit 4 nie chciał się odznaczyć. W bajcie 15 bity 2, 3 i 4 tez u mnie nie chciały się zaznaczyć. Nie mogłem również zakodować czegokolwiek w bajcie 17.
Ja mam jedną z pierwszych pomp MK60EC1 to pewnie wiele opcji może być niemożliwych do zakodowania by rozgryzać kodowanie tych pomp.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
dobra :wink:
temat wymiany mojej pompy AD na poliftową BE z długim kodowaniem ogarnięty dzięki krzynol, i 1 6 D,
po podłączeniu były opisywane wyżej błędy braku kodowania i braku nastawów czujników G85, G200, i testu ESP
(778 -G85 ,1486- test Activated ,1435-G201 ,1042- control module)
; po zrobieniu nagle wyrzuciło błąd G200 i wymagało to wykodowania z maglownicy.
Przepisane kodowanie z pompy AD z dodatkiem 00 na końcu zostało przyjete
wg krzynol, ciekawostką jest, że mam cztery zera na końcu :roll:
w chwili obecnej wszystko działa prawidłowo, żadnych błędów, zakodowane dodatkowo XDS i HHC
trwają przygotowania do odpalenia asystenta parkowania :wink:przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
rrobert,->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
O to kolejny pacjent żyje dobrze po przeszczepie. Jeśli w bajcie 16 masz kodowanie z 2x to prosiłbym o mapy bloków pomiarowych i kanałów adaptacji.
Chodzi mi o te opisane od około 2 minuty filmu, adaptacja jako csv a bloki pomiarowe jako prelabel:
http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
może ja u siebie podejdę pod ten mod :?: :idea:
HHC :slinka->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-A.lbl
Part No SW: 1K0 907 379 AB HW: 1K0 907 379 AB
Component: ESP 4MOTION MK60 0102
Revision: 00H13001
Coding: 0004738
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 72E1F3156DFABE88271
poszukamy pompy najpierw....->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
krzynol, według mojej tabelki w excelu i kodowań to pompy mogą obsłużyć auto i z 2 i z 4 kołami napędowymi, np. taka pompa BE jest w autach takich i takich.
Może na starej pompie piotrek_gdy na pająku podepnij same kable i spróbuj zakodować jak to robił w Golfie 5 mwsoft czy będą jakieś błędy i w ogóle.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
Mozecie podac na jakiej przekladnie Wam to poszlo, jesli jest inna niz wymieniona wczesniej?Sprzedam hamulce przednie 312mm http://allegro.pl/hamulce-przednie-z...244093001.html
Komentarz
-
-
czaro10, pod tym linkiem jest lista sterowników wspomagania:
Z tego co myśleliśmy nad nią to oznaczenie [10] wskazuje na pracę maglownicy z Park Assistentem, ale nie wiemy której generacji.
Numer sterownika będziesz miał podany w VCDS oczywiście, pod adresem 44, numer samej maglownicy nic nie powie.
Te ESP może pracować z każdą w sumie, w zależności od potrzeb tylko DSR wyłączasz lub włączasz w kodowaniu ABSu.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mwsoftZamieszczone przez rrobertwitam
właśnie oblewam pomyślny swap pompy mk60ec1 do octavia przed fl
dziękuje całej brygadzie za intensywną pracę i rozwalenie kodowania.
pozdrawiam
Powiedz czy zmieniałeś przewody hamulcowe jak jarry, czy użyłeś tych mosiężnych adapterów?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rrobertto są hamulce a nie jakieś tam pierdoły
przeglądałem sobie autoscany i wychodzi, że nawet YETI mają pompę BE, a O2FL 4x4 mają pompy BJ
pewnie obydwie podejdą do mnie
rozumiem, że przy wymianie z MK60->MK60EC1, nic nie robię z przewodami hamulcowymi?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Modele pomp są też powiązane z rokiem modelowym, BE była bardzo często montowana w roku modelowym 2011 a BJ to już w 2012. Jak się przegląda ETKA np dla Scirocco to widać jakie pompy/sterowniki w jakim okresie montowano.
W modelowym 2008/2009 montowano same AD/AE. W modelowym 2010 montowane już AH/AJ/AN/AP/BAhttp://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
Wychodzi na to, że pompy MK60EC1 obługują napęd 4x4
pompy MK70 tylko przód, a pompy MK60 i MK60AT były w dwóch wersjach FWD/AWD->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolZamieszczone przez rrobertto są hamulce a nie jakieś tam pierdoły
przeglądałem sobie autoscany i wychodzi, że nawet YETI mają pompę BE, a O2FL 4x4 mają pompy BJ
pewnie obydwie podejdą do mnie
rozumiem, że przy wymianie z MK60->MK60EC1, nic nie robię z przewodami hamulcowymi?
do prawego - 1K1 614 724 J
do lewego - 1K1 614 723 H
Komentarz
-
-
krzynol, Przy MK60EC1 ciekawostką by mogło być zakodowanie jak pod YETI, chodzi czy tryb Off Road by działał tak jak w Yeti.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
Komentarz